2012. október 3., szerda

Emberek a viharban


Lakatos Gyula
Békésen a két cigánytelep a mi jellemformáló kohónk, mert azt valljuk: nem elégséges romának születni, annak is kell maradni a sírig. S ennek nem külsőséges jegyekben, hanem érzelmekben, értelemben kell megmutatkoznia. Aki megtagadja gyökereit, olyan
kór kíséri végig életútját, amely lelkiismeretének pusztulásához vezet.
Kezdetektől arra törekedtem, azon dolgoztam, hogy rossz jegyeinkkel és a jó tulajdonságainkkal együtt elfogadjanak és befogadjanak bennünket a többségi társadalom tagjai. A késői rasszjegy azonban ott világít homlokunk közepén, amit saját magunknak és a nem cigány társadalomnak is el kell fogadni.  Szerényen, személy szerint én igyekeztem jól viselkedni,
bizonyítani, mindent pontosan elvégezni, amivel megbíztak. Ugyanakkor megtanultam: elsősorban magunknak kell elfogadni társainkat, (roma a romát, roma a nem romát) s csak
utána léphetünk tovább a többségi társadalom (magyarok) felé. Számomra a Roma Nap megmutatta, egységes a roma nép. Ezt a szekeret kell minden romának tovább tolni. Együtt
sikerülhet, csakis együtt! Ha megtettünk mindent és közben elakadunk, csak utána várhatunk segítségeket másoktól.                                                                              
Lakatos Gyula

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése