2013. április 30., kedd

Apa, miért nem gondolkodik így mindenki, mint az újságíró bácsi?


                                     Kedves Gyula!
Szeretném megköszönni legutóbbi írásodat, amely nagyon sokat segített nekem abban, hogy megválaszoljak egy nagyon fontos kérdést. Mint te is tudod, 5 éve külföldön élek a Családommal. Egyik délután miközben a cikkedet olvastam, a 8 éves kislányom azt kérdezte tőlem, hogy mi kicsodák is vagyunk származásilag, hova sorolhatjuk magunkat. Romák, vagy magyarok vagy netalán skótok lennénk?


hirdetés

Jómagam azt feleltem neki, hogy elsősorban emberi lények vagyunk, majd minden más dolog csak ezután következik. Ahogyan egy pár évvel ezelőtti írásodban is olvastam, csak azt mondtam neki: embernek lenni először, aztán jöhet a származás vagy a vallás vagy ki tudja még micsoda.
Természetesen felvilágosítottam arról, hogy magyar állampolgárként a cigány etnikumhoz tartozunk, illetve arról is beszéltem neki, hogy ő Mirjam,és Caleb fiam is valószínűleg skót állampolgárok lesznek hamarosan. Mindezek után olvastam fel neki a cikkedet és meséltem neki történeteket  amiket én is régről hallottam még a népünkről. Erre kijelentette hogy ő egy Skóciába elszármazott magyar cigány lány és ennyi. Ugyanis ő büszke arra, hogy cigány lányként Skóciában élhet és tanulhat.
Az általad irt cikk minden egyes szavát megbeszéltük és elmagyaráztam neki. Tudja és tisztában van vele,-pedig csak 8 éves,- hogy mit jelent ma Magyarországon cigánynak lenni. És miután felolvastam és elmagyaráztam neki az írásodat  tudod mit kérdezett? Azt, hogy: Apa, miért nem gondolkodik így mindenki, mint az újságíró bácsi? Mert akkor talán jobb világ lenne. Otthon és nem a származásra, hanem az ember igazi értékére figyelnének!

Mondanom sem kell, hogy rendesen lefagytam és meg sem tudtam szólalni, mert ezzel a gyermeki őszinteségével és egyszerűségével azonnal kiütött. Belegondoltam, értelmeztem a dolgokat és rájöttem Bátya  hogy a cikked miatt és azáltal, hogy elmagyaráztam neki minden egyes leírt szavadat,-tehát mindent egybevéve-benne megszületett az IGAZSÁG amihez joga van. Joga van tudni már ilyen idősen is, hogy mi miért vagyunk Skóciában és joga van ahhoz is, hogy tudja, hogy a mai Magyarországon mi a szitu. Ő már tudja a megoldást 8 évesen (lásd: ‘’Apa, miért nem gondolkodik így mindenki, mint az újságíró bácsi? Mert akkor talán jobb világ lenne. Otthon és nem a származásra, hanem az ember igazi értékére figyelnének!’’)! A politikusaink még mindig nem tudják ezt!
Na ez a nem mindegy!
Ezt szerettem volna megosztani veled Bátya, köszönöm, hogy időt szakítottál levelem elolvasására.
Maradok tisztelettel és őszinte testvéri szeretettel: 
Szilagyi Attila
Skócia, Glasgow 2013 04.27.


Hirdetés